Bij Quattro Expertise zoeken we altijd naar manieren om ons werk nóg beter te doen. Bijvoorbeeld bij de communicatie naar bewoners.
Verbetering communicatie naar bewoners
Wij zetten de bewoner centraal! Een goede indruk maken als opdrachtgever zorgt voor vertrouwen bij bewoners. En frustratie over de gang van zaken bij de bouw kan juist leiden tot extra claims. Wij stellen ons regelmatig de vraag: Hoe kunnen we de ervaring voor een bewoner zo prettig mogelijk maken?
Door de brieven bijvoorbeeld, die we aan bewoners sturen om een bouwkundige opname aan te kondigen. Afgelopen maart hebben we de tekst daarvan veel eenvoudiger gemaakt. En we hebben een dikgedrukte tekst op de envelop gezet, om ervoor te zorgen dat mensen de brief niet met reclame verwarren en weggooien. In de brief kondigen we onze komst aan en leggen we uit wat we doen. De taal van onze brief is geschreven in zo eenvoudig mogelijk Nederlands, zodat zoveel mogelijk mensen de brief kunnen begrijpen. Sindsdien maken 17% meer mensen via ons bewonersportal een afspraak voor hun opname. Een bouwkundige opname voeren we uit in het privédomein van de bewoner. Daarom is het zo belangrijk om vertrouwen te wekken vanaf het eerste moment. Dat draagt ook bij een hoog percentage succesvolle opnames.
Kwaliteit inplannen van bouwkundige vooropnames
We geven bewoners de mogelijkheid om een afspraak te maken, zodat ze zo min mogelijk tijd voor ons hoeven te reserveren. Zo’n afspraak maakt een bewoner trouwens op 15 minuten nauwkeurig. We laten bewoners namelijk liever niet een halve dag op onze expert wachten. En een afspraak maken kan niet alleen via ons portal, ook via WhatsApp of telefonisch.
Het resultaat: tevreden bewoners, meer vooropnamen, minder claims, tevreden opdrachtgevers.
Gerelateerde artikelen
Vooropname: Alles over de bouwkundige vooropname
In een bouwkundige vooropname staan alle bouwkundige gebreken die alvóór de start van een bouw- of infraproject in een woning aanwezig zijn.
Lees meerDe bouwkundige vooropname voorkomt dure ellende…
Het financiële succes van een project is in belangrijke mate afhankelijk van de schade die wordt aangebracht aan eigendommen van derden.
Lees meerZo kan het visitekaartje voor jouw bedrijf eruitzien
Voordat je begint met bouwen, houd je graag directe belanghebbenden op de hoogte van de plannen en van de manier waarop het traject eruit gaat zien.
Lees meer