Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn vindt u hier de antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht u hier geen antwoord op uw vragen vinden kunt u ons altijd e-mailen of bellen.
Voor opdrachtgevers
In noodgevallen kunnen wij binnen 24 uur starten met de vooropnames. Wij weten dat die niet altijd in het bestek zijn opgenomen of dat er pas op het laatste moment aan wordt gedacht, soms pas wanneer omwonenden gaan klagen. Dit zien wij als een noodgeval. Het stilleggen van de bouw kost geld, en daarom staan wij direct voor u klaar met een oplossing!
Zodra wij het project hebben afgesloten, worden alle opnames gecontroleerd en zo nodig afgedrukt voor de notaris. Wanneer dit geregeld is, zijn de rapportages vrij voor inzage. In spoedgevallen kan dit binnen 2 of 3 dagen na de laatste opnamedag, in andere gevallen duurt het 1 à 2 weken.
Voor bewoners
De expert van QuattroExpertise inspecteert de buiten- en de binnenkant van uw huis, maar dit laatste alleen met uw toestemming en heel discreet. Of een inspectie binnenshuis nodig is, hangt van de situatie of onze opdracht af. Onze expert wil graag elke, normaal toegankelijke, ruimte in uw woning inspecteren maar maakt alleen foto’s van locaties met bouwkundige gebreken. Wij maken geen overzichtsfoto’s van de inrichting van uw kamers of iets dergelijks. Nadat de inspectie van het interieur is afgerond inspecteert hij de buitenkant van uw woning. Hij neemt een aantal overzichtsfoto’s, controleert elke gevel op scheuren en andere gebreken en als hij die vindt, maakt hij er een foto van. Ten slotte verwerkt hij de gegevens van de volledige vooropname in een overzichtelijk rapport.
Wij bewaren de inspectiegegevens van uw woning op een beveiligde server. U, wij en de opdrachtgever voor wie wij de vooropname hebben uitgevoerd heeft via een inlogcode toegang tot deze gegevens. Uw persoonsgegevens, naam, adres, email en telefoonnummer, zijn daarbij zichtbaar. Dit is noodzakelijk om met u te kunnen communiceren. In onze Privacy Statement staat onder andere dat wij deze gegevens niet aan derden zullen verstrekken en hier vertrouwelijk mee omgaan.
Na 7 jaar worden de rapportages offline gehaald en op vaste informatiedragers gearchiveerd.
Een bouwkundige vooropname is geen verplichting, maar wel in uw eigen belang. Heeft u geen vooropname laten uitvoeren en constateert u later toch schade, dan zult u zelf moeten aantonen dat die is ontstaan door de bouw. Zonder vooropname zal dat niet eenvoudig zijn.
Quattro Expertise vindt de privacy van de bewoners erg belangrijk en daarom nemen onze experts van de binnenkant van uw huis alleen maar een detailfoto van locaties waar bouwkundige gebreken aanwezig zijn. Wij nemen dus nooit foto’s van de inboedel of andere delen van uw interieur.
U krijgt van uw gemeente of van een aannemer een brief over de bouw- of sloopwerkzaamheden die binnenkort beginnen. Daarin staat ook dat QuattroExpertise contact met u opneemt over een bouwkundige vooropname.
U krijgt van ons een brief waarin staat wat de vooropname inhoudt en wanneer hij gepland is. U kunt dan met ons een tijdstip afspreken.
Op de aangekondigde dag belt een van onze experts bij u aan en vraagt of u de vooropname wilt laten uitvoeren. Als u dat wilt, legitimeert hij zich. Alleen met uw toestemming bekijkt en omschrijft hij heel discreet de ruimtes in uw huis.
Uw persoonsgegevens gebruiken wij alleen om met u te communiceren over de inspectie. Deze stellen wij niet ter beschikking aan derden.
Lees ook onze privacy statement op onze website! https://www.quattro-expertise.nl/privacy-policy/
Voor de bouwkundige vooropname maakt het niet uit of u huurder bent of de eigenaar. U kunt altijd contact opnemen met uw verhuurder, maar voor ons maakt dat niet uit. De ervaring leert dat sommige verhuurders het prettig vinden dat de vooropname wel wordt uitgevoerd.
Wanneer u meent dat uw pand schade heeft opgelopen door de bouw, zult u uw gemeente of de uitvoerende partij (meestal een aannemersbedrijf) aansprakelijk moeten stellen. Dit moet u bijna altijd zelf doen. Natuurlijk kunt u ons altijd bellen voor meer informatie, maar de andere partij aansprakelijk stellen mogen wij niet. Nadat u uw klacht heeft ingediend wordt hij door een schade-expert behandeld, meestal met een bezoek op locatie.
Zodra wij het project hebben afgesloten, komt de informatie beschikbaar op de website. Hoe lang dit duurt, verschilt per project. U kunt enige tijd na ons bezoek de code uitproberen of contact opnemen met ons kantoor.