Vernieuwing beschoeiing langs het Stadskanaal
Hoofdstraat 98, Stadskanaal
Een toekomstbestendige oeverlijn begint met een zorgvuldige aanpak
Langs het Stadskanaal werkt de Gemeente Stadskanaal aan een duurzame vernieuwing van de beschoeiing. Samen met Overzet Beschoeiing, Van Aalsburg BV en Quattro Expertise wordt ruim 3,5 kilometer aan oeverbescherming vernieuwd. Een omvangrijk project, waarbij kwaliteit, duurzaamheid en omgevingszorg hand in hand gaan.
Om overlast voor bewoners en recreatievaart zoveel mogelijk te beperken, vindt de uitvoering plaats buiten het vaarseizoen. Deze slimme fasering toont aan dat de betrokken partijen niet alleen technisch onderlegd zijn, maar ook oog hebben voor de leefomgeving en lokale belangen.
Schade voorkomen begint bij vastleggen wat er is
Voor de eerste schop de grond in ging, heeft Quattro Expertise de bestaande situatie rondom het projectgebied nauwkeurig in beeld gebracht. Met bouwkundige vooropnames leggen we de staat van omliggende woningen en gebouwen objectief vast. Dat doen we met haarscherpe foto’s, een onafhankelijke blik en jarenlange ervaring.
Deze grondige voorbereiding voorkomt discussies achteraf en biedt helderheid voor alle betrokkenen. Bewoners weten waar ze aan toe zijn, en de uitvoerende partijen bouwen met een gerust hart. Zekerheid voor iedereen, dat is waar wij voor staan.
Samen bouwen aan meer dan alleen een nieuwe beschoeiing langs het Stadskanaal
De gemeente Stadskanaal koos bewust voor een bouwteamaanpak. Door vroegtijdig samen te werken, ontstond er ruimte voor overleg, slimme keuzes en een efficiënt proces. Die aanpak loont. Niet alleen technisch, maar ook in de samenwerking tussen mensen.
Het resultaat? Een beschoeiing die jarenlang meegaat, uitgevoerd met vakmanschap, respect voor de omgeving en oog voor detail. Dankzij open communicatie, duurzame keuzes en goed projectmanagement is dit meer dan een infraproject: het is een voorbeeld van hoe we samen #schadeloosbouwen in de praktijk brengen.
Opdrachtgever
Overzet Beschoeiing
Betrokken Panden
346
Uitvoering
2025 – 2027